maudnaarafrika.reismee.nl

Weekend in Cape Coast

Hoihoi! 

Voor de derde, maar ook de laatste keer naar Cape Coast geweest afgelopen weekend. We hebben vrij weinig gedaan dus als het goed is word dit reisverslag vrij kort.

Dag 44:

We zouden vandaag rond 11 uur vertrekken naar Cape coast met z’n vijven. Paula voelde zich alleen in de ochtend niet lekker dus ze wist nog niet of ze wel mee wilde. We hebben de lunch toen maar even afgewacht en uiteindelijk zijn we rond half 1, zonder Paula, vertrokken naar Cape Coast. Onderweg kregen we een mega hoosbui over ons heen. Opzich niet heel erg want we zouden droog moeten zitten in de trotro zou je denken. Fout, dit is Ghana en de trotro’s zijn niet allemaal waterdicht. Het dak “lekte” behoorlijk en eigenlijk regende het gewoon letterlijk in de trotro. De mensen achter ons waren zeiknat want er was geen houden aan. Wij zijn er gelukkig goed vanaf gekomen met een natte broek. Eenmaal aangekomen in Cape Coast was het weer opgeklaard en hebben we de rest van de middag op het terras gespendeerd. Daar kwamen een Nederlandse jongen (die ergens ver familie bleek te zijn) en een Zuid Afrikaanse man bij ons zitten, waar we vrijwel de rest van het weekend mee hebben opgetrokken. ‘S avonds hebben we van Uno een drankspel gemaakt en hebben we beerpong gespeeld. Daarna ging de muziek aan en begonnen alle Afrikanen te dansen en een feestje te bouwen. Wij konden natuurlijk niet achter blijven en lagen uiteindelijk om 5 uur in bed. Echt hele gezellige mensen ontmoet en lekker gedanst en gek gedaan, was ik echt even aan toe! Na 3 uur slaap werd ik helaas al weer wakker en dat was iets minder leuk.

Dag 45:

Met een mega kater wakker worden, naar buiten lopen en gelijk maar weer op het eerste beste bankje gaan zitten. Het ontbijt bestond uit Loempia’s, die ik nauwelijks wegkreeg en de rest van de dag hebben we vrij weinig gedaan. We hadden gisteren beloofd dat we mee zouden doen met beach-volleybal dus dat moest nog wel even gebeuren. Met onze brakke koppies stonden we op het veld. Het was gelukkig wel heel leuk en gezellig en we hebben, verassing.... verloren! Na het volleyballen een duik proberen te nemen in de oceaan maar dit bleek makkelijker gezegd dan gedaan. Je mag hier eigenlijk ook niet zwemmen vanwege de golven maar wij zijn eigenwijs. Er was een hele tactiek hoe je voorbij de branding moest komen. Vlak voordat de golf omsloeg moest je eronderdoor duiken en plat blijven liggen. Dit ging een paar keer goed, totdat ik te laat dook en ik keihard een paar keer over de kop werd gegooid en terug op het strand belandde. Daarna lekker gedoucht en weer op het terras gaan zitten. ‘S avonds zouden we in een andere accommodatie slapen omdat Oasis (waar we verbleven de eerste avond) volgeboekt was. De andere accommodatie was op loopafstand dus hebben we al onze spullen verplaatst, daar even avondgegeten en toen weer zo snel mogelijk terug naar Oasis. Daar begon het weer van voor af aan, Uno, beerpong en daarna feesten. Van deze avond kan ik me delen niet meer helemaal herinneren. Ik ben m’n slippers kwijtgeraakt en heb de Zuid Afrikaanse man blijkbaar uit z’n kamer gejaagd zodat ik op een kamer met airco kon liggen (hij bood dit zelf aan hoor). Inmiddels was het half 6 en ben ik gelijk in slaap gevallen.

Dag 46:

Na 2 uur slaap begon de dag eigenlijk best goed, ik had (dacht ik) niet echt een kater en ging met goeie moed naar het ontbijt. Toen ik daar zat begon ik de kater helaas toch wel te voelen en was ik vooral echt heel moe. Gelukkig voelde iedereen zich hetzelfde en hebben we toch maar besloten om niet meer naar Kakum national park te gaan. Je moet hier namelijk eerst voor omhoog klimmen om vervolgens over wiebelige touwbruggen een soort boomtoppen pad af te leggen. Dit leek ons geen heel goed idee met de kater die we hadden dus zijn we de hele dag aan dezelfde tafel blijven zitten. We hebben op de laptop voetbal gekeken en bijgekletst over de avond ervoor. De man uit Zuid Afrika moest terug naar Accra voor z’n werk en bood ons een lift aan naar Senya. Natuurlijk verkozen we een auto mét airco boven de trotro. Na hem Senya te hebben laten zien zijn we om 5 uur al in bed gaan liggen en er niet meer uitgekomen.

Al met al echt een top weekend gehad!


Liefs Maud

Reacties

Reacties

Irma

Hey Maud, wat een gezellig weekendje heb je gehad!! Feestbeest? mooie afsluiter van Cape Coast. Nu het werkbare leven weer? Fijne week en tot snel. Liefs❤️

Lia

Ha Maud, klinkt goed zoals jij je weekend beschrijft...was wel heeeel gezellig geloof ik. Mooi, ook dat hoort erbij. Veel plezier met het werken weer aankomende week en tot laterrr

Dick en Deynice

Dat was een heftig weekend??Haha, nu weer aan het werk. Veel plezier de komende week.

Bert

Nou, het word tijd dat je weer thuiskomt ??, je word veeeeeeeeeels te vrij, elke avond beerpong kan toch geen persoon goed doen (maar wel gezellig ?. het was me het weekend wel dus !!,
Nou je krijgt nog een kans om Kakum te bezoeken waar je toch al wel naar uit had zitten kijken.
Maar hoe je nou " voor om hoog " moet klimmen is mij een raadsel of een verkeerde (drank) woordspeling. Ik hou van je ❤️❤️

Nou geniet nog lekker deze week en maak er weer iets bijzonders van.

Marian

Hey Maud,

Wat een gezellig weekend heb je gehad. Ff lekker dansen en feesten....en ja een kater hoort er dan ook bij. Heb ik ook weleens last van. Maar mooi dat je het leuk hebt gehad
Geniet nog maar want nu gaat het wel hard met de tijd he. De weken vliegen voorbij. Je maakt ook zo veel mee. Veel plezier nog en blijf nog lekker schrijven, dat doe je goed hoor.
By By groetjes van ons?‍♂️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active